Rusland - Reisverslag uit Keuruu, Finland van Anno Bakker - WaarBenJij.nu Rusland - Reisverslag uit Keuruu, Finland van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

Rusland

Door: Klepperderk.

Blijf op de hoogte en volg Anno

19 Juni 2015 | Finland, Keuruu

Hallo Allemaal.

We zijn een aardig eind gevorderd op onze rondreis door Scandinavie.
We zijn van de geplande route afgeweken en zijn dicht langs de Russchische grens gereden. En op een morgen is het stralend mooi weer.
We gaan door Karelie een gebied dat menig keer onderwerp van een oorlog is geweest tussen Finland en Rusland. We slaan af en gaan richting de grens naar Vartius wat een grensplaatsje is. Op 2 km voor de grens een waarschuwingsbord dat er een technische controle gaat plaats vinden wat het ook mag zijn. Om geen wereldnieuws te worden besluiten we om een paar foto´s te maken en om te keren. Dus niet bij Olga op de wodka. In Noorwegen heb je bergen in Finland meren en bomen. Berken. Maar wat ze ook heel veel hebben zijn flitspalen. Volgens mij zijn er meer flitspalen dan berkenbomen. De garmin doet zijn werk en kent de meeste. De snelheid varieert enorm van 100 tot 30 km dus oppassen om die laatste paar palen ook te zien die niet in de garmin staan. Het is wel onrustig rijden. We staan op de camping in Keuruu. Mooi aan meer en de Finnen maken zich op voor de langste dag. Vanavond wordt er gedanst om het grote vuur. Morgen naar mijn grote broer in Uusikaupunki. Het internet is niet sterk genoeg om foto´s te versturen. Tot overmaat van ramp is de telefoon uitgevallen. Dus even geduld.

Vanuit Keuruu waar de zon schijnt na een bui

de groeten Jo en Anno.

• 19 Juni 2015 - 23:41

Monique Amber Daaf:

Top !! Nog lekker genieten !!

• 20 Juni 2015 - 09:32

Dinie:

Hoi Joke en Arno,

Gezellig weer een reis ervaring. Dus jullie kregen geen kans om een bontmuts te kopen in Rusland. Stond Poetin jullie niet op te wachten?
    Hebben jullie nog berkenstammetjes meegenomen? Leuk voor decoratie in jullie tuin.
    Geen last gehad van muggen?
    Ruikt de camper de stal nog niet?
    Dus je kunt niet mee doen met rallycross in Finland want dan moeten de flitspalen overuren draaien. Uiteindelijk hebben jullie vakantie of niet.
    Een goede reis naar je broer Anno en tot de volgende keer.

een lieve groet van Henk en Dinie

• 20 Juni 2015 - 10:35

Plompjes:

Geniet van de laatste etappe en de groeten aan Melle en Telle.

• 22 Juni 2015 - 21:15

Jan En Janny:

Hallo jo en Anno

Mooie foto's hoor!
    We wensen jullie een goede thuisreis!

Groetjes Jan en janny.......

• 23 Juni 2015 - 16:24

Max De Jong:

Beste luitjes
    Wijhebben begrepen dat jullie nu weer op de terug weg zijn.
    Jammer dat je geen Wodka met Olga' heb mogen drinken.
    Jullie hebben niks gemist wat het weer betreft het is hier koud
    en veel regen. Een. Goede reis terug en tot ziens
    Groeten Max& Bep de Jong