Slechte wegen. - Reisverslag uit Valdez, Verenigde Staten van Anno Bakker - WaarBenJij.nu Slechte wegen. - Reisverslag uit Valdez, Verenigde Staten van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

Slechte wegen.

Blijf op de hoogte en volg Anno

10 Juni 2017 | Verenigde Staten, Valdez

Hallo.

We zijn de grens met de Verenigde staten over gestoken. Het ging zeer vriendelijk we mochten zelfs onze appels houden terwijl de camper naast ons alles in de vuilnisbak kon dumpen inclusief het brandhout. Men wil geen vreemde beetjes. Normaal mag je geen fruit meenemen.
Dus eten we ons canadese appeltje. Na de grens werd de weg slecht slecht slecht. Door de permafrost dooit de onderlaag op waardoor er hele stukken asfalt weg zijn en er gaten in vallen. In Tok aangekomen 29 graden. Vanmorgen vertrokken naar Valdez daar waar enige tijd geleden de kapitein niet even op paste en met zijn olietanker op de rotsen liep. Alles onder de smeerboel maar vandaag is het weer schoon. De olie komt via de alaska pijplijn helemaat uit het noorden uit prudhoe bay en wordt in Valdez geladen. Het weer is warm met een strakke wind hier aan zee. Morgen gaan we de uitdaging met de perma frost weer aan en gaan dan naar Palmer. Zodra ik weer foto's kan sturen komen zeer aan en kun je zien dat je thuis niet over een gaatje in de weg moet klagen.

We gaan eten in Fat Prawn.

De groeten Jo en Anno

• 10 Juni 2017 - 07:37

Henk En Dinie:

Dag Joke en Anno,

Jullie maken wat mee zeg. Hun hadden gezien dat jullie het fruithapje nodig hadden en een eerlijk gezicht.
    Prachtige foto's en een schitterende camper. Trump moet de wegen maar gauw laten repareren anders schommelt de camper heen en weer.
    wij genieten mee van jullie reis.
    Tot de volgende keer. gr. Henk en Dinie

• 10 Juni 2017 - 13:31

Jo Hobert:

Hoi Joke en Anno,
    Mooie foto's, is maar goed dat je daar de beren tegen komt en niet hier.
    Anders moesten we met de loopgroep nog harder lopen.
    Geniet er nog samen van, we horen wel weer.

Groeten hardloop team DRW.

• 10 Juni 2017 - 13:38

De Plompjes: