Eenden gered - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Anno Bakker - WaarBenJij.nu Eenden gered - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

Eenden gered

Door: Klepperderk

Blijf op de hoogte en volg Anno

13 Juni 2017 | Verenigde Staten, Fairbanks

Hallo Allemaal

Al weer een bericht aangezien er Wifi is. We waren in Valdez en zijn via de Glenn Hw naar Palmer vertrokken. Zo mooi het weer vrijdag was zo regenachtig was het zaterdag. We moesten een hoge pas over en daar was het behoorlijk mistig met ook nog een aantal wegwerkzaamheden die in de mist op doemden. Bij Glennallen de Glen Hw genomen een prachtige weg om te rijden met veel bochten dus concentratie. Ook hier zie je gletsjers zich terugtrekken door het smelten. In 2008 lag het ijs tot aan de weg nu ver verwijderd. In Palmer aangekomen op naar de camping die blijkbaar niet meer bestond. Dus kwamen we op een soort gemeente camping met prima voorzieningen naast het kerkhof dus lekker rustig. Even gewinkeld bij Fred Mijer een emigrant uit Hengelo die eerst kapper was en later een supermarkt concern op zette. Hier in Palmer een winkel waar Albert Heijn wel 20 keer in kan. Op zondag met zon vertrokken richting Denalie het nationale park met Mount McKinley ruim 6000 meter hoog. De George Park Hw gaat langs het nationale park maar is niet spectaculair tot dat er ongeveer 10 jonge eenden met moeder over gingen steken . We besloten ze in tegenstelling tot de korhoender vorige week te redden en gingen volop op de rem . Moeder zag het en keerde terug met haar kroost naar waar ze vandaan was gekomen . Vanmorgen tikte de regen van Rob de Nijs op het dak. De gehele rit naar Fairbanks regen met weer uitdagende bobbels en kuilen.
Het lijkt op de foto die gestuurd is niet zo erg maar je ziet de witte belijning golven en dat is het mis teveel snelheid en de bladveren kreunen. Ook mist er zomaar een paar kilometer asfalt en rijd je over de rotsen en gravel. Maar de omgeving maakt veel goed zo niet alles. We staan nu in Fairbanks op de camping waar het vanmiddag onweerde maar de hemel nu strak blauw is. Morgen een poging om bloed te laten prikken hier in het ziekenhuis en een bezoek aan de Alaska pijplijn.

Ik stuur nog een paar foto's

Groeten Jo en Anno.

• 13 Juni 2017 - 08:03

Dinie:

Hoi Joke en Anno,
    Verlang je nog niet naar de mooie begaanbare wegen in Holland?
    Van de dierenpartij krijgen jullie een onderscheiding omdat de eendjes niet aangereden zijn.
    Foto's hebben wij dit keer niet gezien. Misschien komen ze nog met de volgende vlucht.
    Hoe gaat het met Joke?
    En haar gezondheid?
    Is het allemaal vol te houden Joke?

Een goede reis verder. Gr. Henk en Dinie

• 13 Juni 2017 - 11:14

Jan En Janny:

Hallo jo en Anno,

Fijn dat dat het goed gaat met jullie ! mooie foto's .

groetjes van ons en geniet er van !

• 15 Juni 2017 - 17:55

Janny:

Hoi lieve mensen wat een spannende rit.
    Gaat het allemaal goed ?moeten jullie alle bij bloed laten prikken.
    Mooi foto's hebben jullie gemaakt .
    Gr. Van mij en nog heel veel plezier