De laatste loodjes - Reisverslag uit Cochrane, Canada van Anno Bakker - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Cochrane, Canada van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Klepperderk

Blijf op de hoogte en volg Anno

17 Oktober 2014 | Canada, Cochrane

We zijn in Cochrane aangekomen een plaats onder de rook van Calgary.
We zijn na een mooie dag vertrokken met regen uit Ocoyoos. De rit gaat door de bergen en meteen al stijl op. De vrachtwagens hebben het er moeilijk mee. Onderweg klaart het op en wordt het mooi weer. We gaan even boodschappen doen in de Superstore (en het is een superstore) en gaan dan naar de camping. Die avond wederom Rob de Nijs op het dak maar dat slaapt lekker. Vanmorgen mooi weer en we gaan weer de bergen in ongeveer 200 kilometer. We waren hier ook in 2004 en zien weer bekende plekken. De bergen zijn nog in nevel gehuld en ook op sommige plekken is het nog mistig in het Kootenay nationalepark. De bergen komen af en toe te voorschijn met witte besneeuwde toppen.
Als we het park uit rijden gaan we de canada 1 op. Aan de zijkant van de weg ligt sneeuw. 14 dagen geleden lag er in Calagary nog 20 cm sneeuw. We verlaten de Rockey Mountens en gaan richting Calagary en de hemel wordt stralend blauw. De garmin brengt ons naar Cochrane volgens mij een geheel nieuwe slaapstag van Calgary. De economie floreert mede door de olievelen in Alberta en wordt er dus volop gebouwd .
Nog even over de camper.

Hij was dus 8.5 meter lang
Breed 3,4 meter.
Hoogte 3,7 meter.
Gewicht 6577 kg.
De motor is een 10 cylinder 6,8 liter.
Tank inhoud 200 liter.
En hij rijd als zonnetje en zuipt als een dokwerker.

We kijken terug op een mooie reis en hopen iedereen weer te zien in Nederland a.s. Zaterdag .

De groeten vanuit een zonnig Cochrane.

Jo en Anno.

• 17 Oktober 2014 - 11:18

Herman En Ria.:

Dag Jo en Anno,
    Dank voor de mooie reisverslagen.!
    Wij hopen dat jullie nog heel lang mogen na genieten van deze mooie vakantie.
    Wij wensen jullie een goede terugreis en welkom in Holland.!
    Doe de korte bokse mar an want het wordt hier warm dit weekend.....
    Lieve groet, vanuit Hoarle city.
    Daag.
    Ria.

• 18 Oktober 2014 - 00:44

Henk En Toos Kets :

Leuk om jullie reisverslagen te lezen!
    Goede reis en thuiskomst!