Een camper als een stier. - Reisverslag uit Blue River, Canada van Anno Bakker - WaarBenJij.nu Een camper als een stier. - Reisverslag uit Blue River, Canada van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

Een camper als een stier.

Door: Klepperderk

Blijf op de hoogte en volg Anno

12 Oktober 2014 | Canada, Blue River

We zijn dus op weg naar Devils Lake en gaan naar een camping bij het casino. Het wordt een dolle rit over de prairies van Wisconsin. Er steekt een storm op en de vier jaargetijden worden compleet namelijk ook sneeuw. Niet zoveel maar het blaast over de velden en de interstate. De camper gaat als een dolle stier tekeer. Het ding is 3.75 hoog en een dikke 8 meter lang dus vangt veel wind. Aangekomen bij het casino krijgen we een plaats op de camping niet ver van het water dus het is koud. In het casino heb je een vorstelijke maaltijd voor 7 dollar en men hoopt natuurlijk dat je met je buikje rond dan met je geld gaat smijten. Jammer jammer jo is hier op tegen dus naar de camper en de kachel aan. De volgende dag stralend mooi weer al heeft het gevroren. We gaan op weg naar Moose Jaw. Hier staan we bij Elenor op de oprit en blijven hier 3 dagen. Het is Saskatsewan met eindeloze graanvelden en veel olie industrie. We brengen onder meer een bezoek aan de tunnels van Al Capone die hier blijkbaar verbleef. Het wordt steeds warmer. Van Moose Jaw naar Edmonton en de temperaturen stijgen naar record waarden voor de tijd van het jaar het wordt 21 graden. We staan bij de majoor van het South Alberta regiment op de oprit. Men heeft een heel programma voor ons gemaakt. Onder meer een bezoek aan de ijshokey wedstrijd Edmonton -Calgary twee aardsrivalen. 18000 toeschouwers dus een grote heksenketel en veel show. Onze kaarten schrik niet kosten 300 dollar per stuk maar dan krijg je ook een shawl. We gaan lunchen op de golfclub. Spijkerbroek niet gewenst. De club is namelijk koninklijk. Hier zijn een aantal militairen en mensen uit het bedrijfsleven aanwezig plus de politiek . het is gezellig . Een toespraak van de gastheer dus de gast kan niet achterblijven echter ik had er op gerekend. Natuurlijk een bezoek aan de grootste mall van Canada . Twee verdiepingen winkels compleet met een pretpark en achtbanen. Het Avonturenpark is kleiner. Er is een zwembad van ongeveer 4 voetbalvelden groot compleet met golven. Ook zijn er zeeleeuwen. Teveel om op te noemen . Een uitje voor het hele gezin. Vandaag zijn we op pad gegaan naar Blue river bij de Rokey Mountens aan de kant van Britisch Columbia. Als we BC binnen rijden krijg ik de schrik want op een bordt staat per 1october sneeuw banden verplicht en ik weet niet wat er onder deze camper zit. Bij de eerste tankbeurt 160 dollar direct kijken en het zijn gelukkig MS banden mud and snow dus morgen over de Cocahola pas richting Chilliwack . en het weer ? nog steeds goed.
We zijn de laatste week in gegaan en de teller staat op dit moment op 4700 kilometer. Het verbruik van benzine ongeveer 1000 liter. Getallen die enorm zijn maar die passen bij dit prachtige land.

De groeten van Jo en Anno.

• 12 Oktober 2014 - 10:53

De Schootjes:

Hallo Jongelui .
    He zeg klepperderk pas maar een beetje op, in deze tijd van het jaar hebben die bruine dieren met die
    dikke vacht soms erg veel honger .
    Ons advies is, Jo binnen blijven Anno gas erop en met gaank op hus an .
    mog ie nog een mooie pette tegenkom , metbreng wie kunt hier wel afrekken .

De Schootjes .

• 12 Oktober 2014 - 12:07

Jan Rosman:

Het zijn weer mooie verhalen, succes met het laatste stuk

• 12 Oktober 2014 - 12:10

Jan Rosman:

Heb nog wat familie in Moose Jaw en in de grootste mall van Canada heb ik baantjes gezwommen in het zwembad. Het Ravijn is iets kleiner geworden :)

• 12 Oktober 2014 - 17:53

Gerrit En Janny:

hallo lieve mensen
    wat een mooi verslag van de reis heb je geschreven.
    zo te lezen gaat het helemaal goed daar .
    hou de camper goed in bedwang geen gekeukel d.r met
    wij gaan weer richting friesland
    veel plezier nog .
    gr.

• 13 Oktober 2014 - 14:00

De Plompjes:

Geniet nog de laatste week !!!
    Alvast een hele goede terugreis en hou hem in bedwang

• 13 Oktober 2014 - 16:31

Jan En Gerda:

Hello dear neighbours

zo te horen klopt het wel wat ze over Canada zeggen: Alles groter en extremer. Als jullie de sneeuw daar maar laten!
    Leuk om jullie belevenissen te lezen, we kijken uit naar de foto's.
    Geniet nog van jullie laatste week daar en goede terugreis!

Groetjes,
    Jan en Gerda