A Bridge to Far ? - Reisverslag uit Steinkjer, Noorwegen van Anno Bakker - WaarBenJij.nu A Bridge to Far ? - Reisverslag uit Steinkjer, Noorwegen van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

A Bridge to Far ?

Door: Klepperderk

Blijf op de hoogte en volg Anno

13 Juni 2022 | Noorwegen, Steinkjer

Hallo Allemaal..

Het is al weer een tijdje geleden dat Derk zich melde. Hoofdoorzaak de slechte internet verbinding op de camping.

We stonden in Alta en hoorden dat een brug het had begeven.

Een noodbrug zou er woensdag inliggen. Woensdagmorgen kwam het groene licht. Ik had al een alternatief gemaakt maar dat was 300 km om want je kunt hier niet anders. Dus op pad en jawel na 30 km had men een smalle noodbrug gelegd van 10 meter en iedereen kon door. Dan in de E6 een veerpont. Alle kentekens werden op de foto gezet dus de rekning komt thuis Er is van alles onderweg, voor ons twee dachten wij pizzakoeriers . Het bleken twee mannen die de scooter hadden genomen om op vacantie te gaan. Door de bepakking zag je de scooter niet.

Maar wat een prachtige omgeving we rijden richting de Artic cirkel en ook hier nog volop sneeuw. We hebben tot nu toe 55 tunnels gehad .De een mooi verlicht de andere net een berenhol je rijdt een donker gat in maar de verlichting is naatje. Dus als je naar de kant stuurt want als er een grote truck aan komt wil je wel kom je op de streep met ribbels wat het sein is iets naar links. Maar zoals altijd aan het eind van de tunnel schijnt de zon ook van het berenhol.

We zijn vandaag aangekomen in Steinkjer en staan op een camping waar weinig is te beleven en het weer is voor de eerste keer zo zo.

We zitten al in de derde week dus we komen alweer een eindje richting Nederland .

De teller staat op ongeveer 4500 km.

Onze schotel heeft nog steeds last van zijn positie t.o.v. de Astra sateliet dus geen T.v. maar Max luisteren op de radio Doet niks af aan het resultaat.mooi mooi.

Ik begrijp dat het weer in Nederland goed is dus genieten.

Happy trail.

Jo en Anno.

• 13 Juni 2022 - 21:44

Herman En Ria.:

Dag Anno en Jo. Daar zijn we dan.Jullie hadden nog niets van ons vernomen. Maar nu zijn we er. Wat fijn om te lezen dat jullie een mooie vakantie hebben.Geniet lekker met elkaar en van de omgeving.Door omstandigheden, een sterf geval, waren wij vergeten om eerder te reageren. Wij wensen jullie een fijne vakantie toe .! hartelijke groeten uit Haarle..

• 13 Juni 2022 - 21:49

Jan Janny :

Goede reis en hopelijk wordt het weer daar ook mooier! Fijne tijd nog!

• 15 Juni 2022 - 17:18

Jan Rosman :

Het blijft een avontuur door die tunnels..
    Geniet er nog maar van

• 17 Juni 2022 - 13:01

Dinie Ten Voorde:

Hoi Joke en Arno,
    Een reis die je niet in Nijverdal maakt.
    Wel avontuurlijk zeg. Ja onverlichte tunnels zijn er daag genoeg en mag je blij zijn dat de lampen van de auto branden anders zie je niks. Ik spreek uit ervaring.
    Mooie opname's gemaakt.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag.
    geniet ervan.
    groetjes Dinie