Weer in de sneeuw en dan naar de woestijn - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anno Bakker - WaarBenJij.nu Weer in de sneeuw en dan naar de woestijn - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

Weer in de sneeuw en dan naar de woestijn

Door: Anno

Blijf op de hoogte en volg Anno

10 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben San Fransisco verlaten maar zoals Tony Bennet al zong I left my hart in San Fransisco.We zijn over de Interstate I 5 naar het noorden gereden naar Red Bluff.Als je iemand vraagt ben jij daar wel eens geweest dan beginnen ze allemaal te lachen. Want het is er bloedheet.Over 40 graden. Gelukkig een zwembad helemaal voor mij alleen zodat ik stiekem weer de zwemkunst op mijn manier kan beoefenen.Volgende dag naar Lassen NP Vulcanic. Het park kent ongeveer een 20 tal vulkanen waarvan de laatste uitbarsting in 1915. Helaas blijkt hier zoveel sneeuw te zijn gevallen dat ze nog steeds aan het ruimen zijn. Toch kunnen we er een 20 tal km in.Ook zijn er de stinkende zwavelbronnen.Vanuit Lassen gaan we naar Canyondam waar we op een camping staan en snachts de treinen door de camper rijden.Ooit gezien dat er een auto over de rails voor de trein uit rijdt. In Amerika doen ze het.(een beetje donker beeld). We brengen nog even een bezoek aan Cebalis de grootste outfitter in Amerika. Van alles te koop voor outdoor en veel opgezette dieren. En veel geweren.
Van hieruit naar de eenzaamste weg in Amerika. Je moet het gezien hebben een weg van 400 km dwars door de woestijn. Onderweg en 4 tal dorpen.Het is er dor dor dor.Maar ook grote ranches. Kilometers lang prikkeldraad om het vee binnen te houden. Vroeger een inspectie te paard tegenwoordig met de auto. Zelfs de hooibalen zijn big. Onderweg trekken er buien over de bergen en we krijgen een spetter mee genoeg om de vooruit szchoon te maken.Het blijft hot.Morgen naar het noorden op weg naar Yelowstone.
Even een bericht voor Johan S te lemelerveld de telefoon werkt uitstekend.

Groeten Jo en Anno.

• 10 Juli 2010 - 09:46

3 Musketiers:

Die foto van het zwembad is goud waard maar kan me voorstelling dat dit de beste afkoeling is.

Hier is het stil wat dat betreft lijkt het hier op HWY 50. En ook nog steeds erg warm. Geen 40 maar warm genoeg.

Groetjes daar ginter

• 10 Juli 2010 - 20:18

Fam. Kets.:

Leuk om jullie reiservaringen te lezen. Amerika is wel een land vol contrasten. Hier blijft het heet en vochtig, dus wij proberen ook zoveel mogelijk verkoeling te zoeken. Nog een heel fijne reis toegewenst!

• 10 Juli 2010 - 20:45

De Plompjes:

geweldig die foto's maar ook hier is het om 11 uur 's avonds ook nog 28 graden. Morgen de finale dus ook hier toch nog wat spanning.Gerlinde heeft de kaart ontvangen,leuk!!!!!!!!!!!

veel plezier daar

• 11 Juli 2010 - 10:00

Riaschoot@hotmail.co:

Hallo Fam Bakker.
    Even een groet vanuit het warme Nederland. Het is de hele week al boven de 30 graden. De oranje koorts stijgt naar het hoogtepunt. Prachtig versierde huizen, straten en pleinen en ... het bier stroomt rijkelijk. Ja, Jo en Arno, we worden Wereldkampioen. !! Dat staat vast!
    De reis die jullie nu voor de boeg hebben naar Yellowstone lijkt ons erg mooi!
    Geniet er samen van!!Misschien is er nergens op de wereld de geschiedenis in de natuur zo dicht bij elkaar! We blijven jullie volgen en vinden de mail van jullie erg mooi!!
    Hartelijke groeten, hier vanuit Haarle city.
    Herman en Ria.

• 11 Juli 2010 - 11:45

Gea Brand:

Hoi Jo en Anno,

René en ik left also our hearts in San Francisco een paar jaar geleden!
    Prachtig reisverslag; spreekt zeer tot de verbeelding.
    Fijne voortzetting van de reis.

Groeten uit een heet, zenuwachtig Nijverdal(wat zag ik, zelfs in de States beessies?, René en Gea

• 11 Juli 2010 - 18:08

Jan Rosman:

Je hebt in Nijverdal strak meer ruimte in het zwembad om je kunsten te laten zien

• 13 Juli 2010 - 21:00

Jan En Janny.:

Na 7 weken zijn wij weer terug.Prachtige foto's van jullie .NL geen wereldkampion maar...wel nr 2 ,vandaag is het nl elftal gehuldigd in Amsterdam.Jullie nog een fijne week en goede reis terug.Groetjes

• 13 Juli 2010 - 21:37

Gerard En Anja:

Hoi Anno en Jo,

Wat een leuke reisverslagen en mooie foto's.
    Zo maken we jullie reis een klein beetje mee en zien zo iets van dat grote land met veel verschillen.Hier is het ook zomer maar zoals altijd af en toe een beetje te.De ban van de voetbal is weer voorbij,vandaag een fantastische huldiging in Den Haag en een rondvaart door de Amsterdamse grachten.En nu is er dan de tour de France.
    Nou een fijne vakantie verder en tot ziens in Helder'n Gerard,Anja,Laurens en Annelies.

• 22 Juli 2010 - 17:59

Janny En Gerrit :

Hallo Anno en Jo,

Mooi reisverslag, en prachtige foto,s.
    Dat je die langste weg juist zo mooi in beeld hebt gebracht, anders gelooft niemand dat toch !

Groetjes en nog een paar leuke dagen,
    Gerrit en Janny