In de lucht door tunnels en over bergen - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Anno Bakker - WaarBenJij.nu In de lucht door tunnels en over bergen - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

In de lucht door tunnels en over bergen

Blijf op de hoogte en volg Anno

06 Juni 2015 | Noorwegen, Molde

Hallo allemaal.
We waren dus van de boot. De volgende stap was in de helikopter. Het weer was winderig maar om half acht lande hij voor de camper wat een service. We vlogen over de preikestolen een berg die je ook kunt beklimmen in twee uur maar dit is de easy way. Een prachtig gezicht over het fjord. Of is het de fjord? De volgende dag naar Kinsarvik. De natuur is geweldig de wegen zijn smal. Op de camping heeft het flink geregend en we staan in een boomgaard waar de grond vrij soppig is. Kijken of het fiatje morgen sterk genoeg is. Het gaat allemaal goed en we gaan op weg naar Kjornes. Nou hebben we al een paar tunnels gehad. In Nijverdal 500 meter maar daar zetten ze hier de boor niet voor aan . We kwamen zelfs door een tunnel met een rotonde. We rijden door de Laerdaltunnel die 25 kilometer lang is. Onderweg om tunnelblindheid tegen te gaan zijn plekken groen of violet verlicht.
We komen aan in Kjornes aan de Sognefjord. We staan aan het water
een prachtige plek. De volgende morgen willen we over de 55 naar Geiranger. Maar na 50 kilometer is de weg dicht i.v.m. sneeuwval. Dus alternatief en die was mooi. We moesten over een pas waar de weg was uitgegraven in de sneeuw. Je reed tussen sneeuwallen van 11/2 tot 2 meter hoog En de afdaling bochtje, bochtje, bochtje. Onderweg alcohol controle van een lieftallige agente. We komen langs het uitzichtpunt bij Geiranger. In de baai een cruiseschip. En als we op de camping een plek weer aan het water hebben ligt het inmense schip 50 meter voor de deur. Wie heeft nou een cruisschip in de voortuin. Vanmorgen zijn we trollstigen afgedaald gewoon prachtig. We staan aan het water in Molde waar donar zojuist is langs geweest.

Groeten aan allen.
Jo en Anno.

• 06 Juni 2015 - 20:48

Henk En Dinie:

Hoi Joke en Anno,

Leuk om iets van jullie week belevenis te horen. Wij hebben ook die route gereden in 1997. Die lange tunnel een hele ervaring, iets anders dan in Nijverdal of niet. ja, zo beleef je nog eens wat of niet.
    Ja, in juni rijden tussen de sneeuw wallen kennen wij. Hebben jullie daar een foto van gemaakt zodat je de afmeting kunt zien? En al een sneeuwpop gemaakt.
    Wij zijn blij dat jullie genieten. en veel zien waar je niet op gerekend hebt.

Wij wachten met plezier jullie volgende verslag af. Geniet met elkaar, het wordt 's nachts niet donker dat scheelt.
    Een lieve groet van H. en D.

• 10 Juni 2015 - 19:44

Janny:

zo te zien is een warme deken geen overbodige luxe. wat een mooi gezicht zo tussen de sneeuwwallen te rijden.
    geniet er van maak mooie foto"s
    gr van mij

• 11 Juni 2015 - 19:57

Marjolein:

wat een mooi je foto van de troll waar jullie bij op staan en de foto van de weg met zo veel sneeuw
    supper geniet er nog van veel plezier groeten marjolein