Kermis - Reisverslag uit Finnsnes, Noorwegen van Anno Bakker - WaarBenJij.nu Kermis - Reisverslag uit Finnsnes, Noorwegen van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

Kermis

Door: Klepperderk

Blijf op de hoogte en volg Anno

13 Juni 2015 | Noorwegen, Finnsnes

Hallo Allemaal

We zijn uit Molde vertrokken en begonnen aan de weg 17. Een kustweg van 550 km. Totaal 6 veerboten. De langste 60 min. Helaas onder de boot water boven de boot water. De weg blijft prachtig. In Bodo begint het echte werk weer een veerboot naar de Lofoten duur 3,5 uur. Het is 00.30 uur in de nacht als we vertrekken maar klaar lichte dag. Om 2.30 uur schijnt de zon. Toch wel apart midden in de nacht. Neptunes is ons goed gezind want de zee is kalm. Op de Lofoten komen we om 4.00 uur aan en overnachten we een keer wild dus op een mooie parkeerplaats aan zee tussen meerdere campers. De Lofoten is net als het vaste land een en al berg met mooie routes. We komen aan in Andenes het noordelijkste puntje van Andoya en moeten oversteken met de veerboot. Duur 1 1/2 uur. De tocht zal op de kermis niet misstaan. De boot is klein 55 meter en 11,5 breed. De zee lijkt kalm. Maar een keer het ruime sop gekozen blijkt de praktijk anders. Het gaat in erge mate op en neer en heen en weer en soms een combinatie. Op dek is het mooi weer en we blijken nu allebei over zee benen te beschikken wat een spektakel. De Kapitein oogt rustig dus het zal wel goed komen. Uiteindelijk is de tocht ten einde en komen we aan op Senja.
Morgen naar Skibotn en dan rechtsaf naar Finland. Maar daar vallen de mussen ook niet van het dak.

Groeten vanuit Finnsnes aan het Stonnesbotn Fjord.

Jo en Anno.

• 13 Juni 2015 - 11:40

M De Jong:

Hartelijk bedankt voor jullie reisverslag.
    Ht lijkt ons van fantastisch zo,n prachtige tocht te maken.
    Dit is iets om nooit te vergeten.
    In gedachten reizen wij mer jullie mee
    Als jullie terug zijn hebben jullie heel veel te vertellen en wij kijken al met vreugde uit naar jullie verhalen en foto,s.
    Geniet van het leven zo lang je kunt,je leeft maar een keer en dat is nu.
    Max & Bep

• 13 Juni 2015 - 11:47

Amber Daaf Monique:

Lekker hoor zeebenen ..... Hihihih lig je s nachts ook nog met gevoel van op zee te zijn..?
    Veel plezier nog !!

• 13 Juni 2015 - 21:27

Henk En Dinie :

Hoi Joke en Arno,

Kunnen jullie nog wel een veerboot zien? Zo te lezen zijn jullie door een wasstraat gegaan met de camper van onder en boven water. Een schoonmaakbeurtje voor jullie Finland in gaan. Doet de kachel het wel goed in de camper?
    Misschien zien jullie nog wel elanden, dat zou leuk zijn.
    Gelukkig dat de zon ook schijnt, hier tenminste wel.
    De poolcirkel gepasseerd, jammer dat jullie Rovaniemi niet bezoeken, een mooi museum met de Lappen en Samen en iets bijzonders de Kerstman.
    ik het het idee dat er veel foto's zij gemaakt die er, zoals altijd prachtig uitzien.

Geniet morgen het vervolg van de trip in Finland.

hartelijke groetjes van Henk en Dinie

• 14 Juni 2015 - 20:29

Janny:

wat bijzonder midden in de nacht gewoon licht je zou in de war raken .
    mooi verslag van de reis .
    heb je nog last gehad van de zeebenen of kon je aan het vasteland gewoon weer lopen.
    geniet er van kijk uit naar de foto,s