Vreemde wezens op de weg. - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Anno Bakker - WaarBenJij.nu Vreemde wezens op de weg. - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

Vreemde wezens op de weg.

Door: Klepperderk

Blijf op de hoogte en volg Anno

15 Juni 2015 | Finland, Rovaniemi

Hallo Allemaal.

We zijn Zondag van Skibotn naar Kittela gereden. 300km door de Finse oerwouden langs de Zweedse grens
In het begin kun je zien dat het nog koud is want de berken zitten nog in de knop.
In een meer ligt nog ijs. Op en langs de weg rendieren zonder slee.
Je kunt zien dat ze auto´s gewend zijn want de koppel blijft rustig grazen of op de weg staan. En het weer.... de zon schijnt . In Kittela de camping opgereden die volgens het bord open is.
Niemand aanwezig de stroom doet het dus plek geregeld en de eigenaar zal wel langs komen met het pin apparaat. De zon blijft uitbundig schijnen en om 2 uur s´nachts maat ik nog een paar foto´s.
Aangezien we een dag voor op het schema lagen gaan we vandaag naar de kerstman in Rovaniemi. We zagen hem al een keer in Alaska dus dit zal z´n broer wel zijn. Het gehele complex is enorm met allemaal
soevenier shops. Uit alle uithoeken van de wereld is men hier en de chinezen kopen wat ze naar hier geexporteerd hebben. We hebben een onderhoud met de kerstman die blijkbaar Ajax kent en een beetje Nederlands. Maar ook zijn broer in Alaska. We gaan met hem op de foto.
Buiten regeert pluvius en we zoeken een camping op.
Morgen richting de grens met Rusland kijken of Olga wakker is.
Ik ga proberen foto´s bij te sluiten echter de kunst daarvoor heeft mij tot nu toe ontbroken dus komen misschien nogmaals met dit verslag.

Groeten vanaf de boorden van de rivier de Kemi in Rovaniemi.

Jo en Anno.

• 15 Juni 2015 - 19:29

Henk En Dinie:

Hoi Joke en Anno,

Leuk dat jullie in Rovaniemi zijn. zien jullie mijn voetstappen nog? Ja, de berkenboompjes blijven erg klein in het noorden. Hebben jullie al goud gezocht in Tankavaara? Dat ligt ook daar in de buurt, pak de kaart maar eens.
    Hebben jullie al Lakka likeur gedronken? Gemaakt van Rubu chamaemorus (besjes die de Samen plukken)
    En rendierenmos gevonden om met de kerst leuke stukken te maken?

De 5 laatste foto's zijn onzichtbaar.
    Straks nodigen jullie iedereen uit om de mooie films en foto's kunt bekijken. En een prachtig fotoboek.

Al kennis gemaakt met de Finse muggen? Er zijn meren genoeg in Finland en je ziet door de bomen het bos niet meer.
    Lieve mensen geniet ervan, tot de volgende belevenissen.

groetjes Henk en Dinie

• 15 Juni 2015 - 21:39

Jan En Janny.:

Hallo vakantiegangers..

Zo te zien (lezen) vermaken jullie je best! Alleen jammer dat we nog een foto's zien .
    Maar die zien we wel als jullie weer thuis zijn. Geniet er van en fijne dagen bij de Fam.

Groetjes van ons en goede reis

• 16 Juni 2015 - 09:24

Wendy C.s.:

Ha Anno en Jo,

Dat klinkt fantastisch zo'n mooie tocht door de bossen, je snapt dat ons dat aanspreekt... En de Kerstman, dat lijkt me ook bijzonder dat je die in juni de hand kunt schudden.. Geniet nog van alle indrukken die jullie op doen. Rij voorzichtig en lieve groeten van de tikgeitjes uit bruisend Nijverdal!