Het wordt (is)warm - Reisverslag uit Haines Junction, Canada van Anno Bakker - WaarBenJij.nu Het wordt (is)warm - Reisverslag uit Haines Junction, Canada van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

Het wordt (is)warm

Door: Klepperderk

Blijf op de hoogte en volg Anno

07 Juni 2017 | Canada, Haines Junction

Hallo.
Het was niet al te warm echter de zon schijnt en de temp. is goed.
We zij uit Terrace vertrokken en via de Cassier Hw naar het noorden.
In 2008 was deze weg nog gravel echter nu helemaal geasfalteerd. En de dierentuin is open. Vooral zwarte beren met jongen en moose. De Alaska Hw heeft blijkbaar nog al geleden van de winter want er zijn hele stukken verdwenen en zijn gravel. Dit is niet zo erg echter de vrachtwagens hebben daar schei....... aan en gaan vol gas er over heen met als gevolg dat we nu een mooie put in de ruit hebben. Nog niet zo erg als iemand op een parkeerplaats die had er de gehele zijruit uit. Als er een vrachtwagen komt is het net de Sahara in een zandstorm je ziet niets meer . Om het stuiven tegen te gaan sproeit men met als gevolg dat de camper een meter hoog al een andere kleur heeft aangevuld met vliegen all over the place. We mogen de buitekant niet schoon maken dus aan het eind van de reis zullen we een foto maken. Reed ik gisteren een korhoen aan gort vandaag vonden we een vogel niet op de gril maar in de gril .(van de auto). Wat is Alaska mooi
bergen met sneeuw en enorm weids en natuur.
We staan nu in Haines Junction met uitzicht op besneeuwde toppen.
Morgen gaan we Alaska officieel in over de grens dus het wordt weer fruit eten want dat mag de USA niet in.
Ik stuur apart een paar foto's
Vanuit Haines Junction allemaal de groeten.
Jo en Anno /Oma en Opa.

• 13 Juni 2017 - 14:57

Jan Rosman:

Hallo Jo en Anno,

Doe de grizzlies in het park de van ons. :)