Banden die exploderen - Reisverslag uit Dawson City, Canada van Anno Bakker - WaarBenJij.nu Banden die exploderen - Reisverslag uit Dawson City, Canada van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

Banden die exploderen

Door: Klepperderk

Blijf op de hoogte en volg Anno

17 Juni 2017 | Canada, Dawson City

Hallo.

We waren in Fairbanks aangekomen en gingen dachten we naar de camping bij de kerstman in Nort Pole echter de kerstman was er nog in de winkel de camping opgedoekt. Maar een andere gevonden. Volgende dag naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken . En het lukte Jo was even een petient inclusief polsbandje. Resultaat goed . De volgende dag de Top of de World. Een weg van Fairbanks naar Dawson City het oude goudgravers stadje. We waren al veel gewend maar deze weg sloeg alles. Kuilen gaten en gravel en weg werkzaamheden. De matras kon niet door het gangpad anders was hij bij de bestuurde uit gekomen .Uiteindelijk voor de grens 10 km asfalt. Je kwam ven de hel in de hemel . Bij Dawson met de pont over en een camping gevonden. Het weer tot toe de laatste 5 dagen bijzonder goed. De uitdaging was deze vakantie de de Dempster High way. Dus vanmorgen op pad. Nu wisten we dat de weg 650 gravel was echter na 120 km zijn we omgekeerd. De rechter spiegel was een eigen leven gaan leiden en danste in de bevestiging de weg was een groot wasbord. Hooguit een gangetje van 40 km. en dat 650 km heen en 650 km terug. Op de terug weg een paar motorrijders gevraagd naar een inbussleutel om de spiegel vast te zetten. Zijn ouders kwamen uit Dedemsvaart in het verleden naar Canada gegaan. Maar Ford heeft een Engelse maat dus de spiegel weer los en een Canadees gevraagd die de goede maat had . Op de terug weg een camper aan de kant even gestopt en wat bleek een band was gewoon geexplodeerd op zes plaatsen de gehele zijkant weg. Langs de weg stukken van vrachtwagens een soort beschermkap die niet meer beschermd. Dus al met al mensen de Dempster heeft gewonnen wat ik niet leuk vind maar wel verstandig was. Bij aankomst op de camping de Camper weer onder de drek en het stof weggehaald met een wasbeurt . Overal zit het stof in
want de vrachtwagens als ze je tegenkomen minderen geen vaart het is een grote stofwolk met een hand vol grind wat als je geluk hebt geen voorruit aan diggelen gooit. Ik zit voor het washok waar wifi is dit bericht te typen de zon schijnt en gaat bijna in de nacht niet onder.
O ja als klap op de vuurpijl wou ik tijdens onze tocht op de dempster nog de drone laten vliegen voor een paar foto's. Gisteren was er teveel wind maar vandaag kon het. Helaas op onverklaarbare wijze ja Wouter de GPS stond aan maar home werkte niet gevolg het geheel storte ter aarde wat niet erg was echter het was water. Een motor onder water waarop het geheel vlam vatte. Batterij er uit maar het kwaad al geschied. De drone zwart geblakerd. Ik zie dit als de wraak van de Dempster. Tot zover deze belevenissen waarbij we moren over een geasfalteerde weg gaan rijden.

De groeten Jo en Anno.

• 17 Juni 2017 - 08:03

Dinie:

Hoi Joke en Anno,

Weer een avontuur kun je dit niet plaatsen in Turbantia? Trouwens geef alles wat je schrijft in een boek uit, een reisgids. Wie zin heeft kan dan deze uitdaging beginnen.
    Fijn dat het bloeduitslag goed is Joke!
    Foto's zien wij nog niet.

goede reis verder. gr. Henk en Dinie

• 18 Juni 2017 - 00:02

Janny :

Wat een verhaal en spannend vinden jullie het nog steeds leuk? (grapje)

• 18 Juni 2017 - 12:06

Jo En Iny Hobert:

Hoi Joke en Anno,
    Kunnen jullie nog steeds genieten, het lijkt er op dat het almaar gekker en gekker wordt.
    veel plezier verder nog.
    Groeten van ons,
    Jo en Iny

• 19 Juni 2017 - 00:27

Ria Schoot Uiterkamp:

Dag Arno en Jo,
    Het is fijn om jullie verhalen te lezen maar,
    Gaat dit niet te ver.?
    Bij ons zijn de wegen prima, kom gauw terug...!!!!!
    Hebben jullie een extra goede reisverzekering afgesloten...ha .... ha...
    Hartelijke groet enne, een hele fijne vakantie samen.!!
    Herman en Ria.