Het Zwanenmeer - Reisverslag uit Grande Cache, Canada van Anno Bakker - WaarBenJij.nu Het Zwanenmeer - Reisverslag uit Grande Cache, Canada van Anno Bakker - WaarBenJij.nu

Het Zwanenmeer

Door: Klepperderk

Blijf op de hoogte en volg Anno

27 Juni 2017 | Canada, Grande Cache

Hallo.

Het internet is hier behoorlijk dus even een bericht.
We waren o.a. in Watson lake daar waar alle plaatsnaamborden aan de palen zijn bevestigd begonnen met een amerikaanse soldaat die verantwoordelijk was voor de bewegwijzering gedurende de aanleg van de Alaska Hw. Hij plaatse er een van zijn eigen dorp zodat hij niet zo eenzaam was. Op dit moment hangen er meer dan 88000borden waaronder een van Hellendoorn door ons in 2008 geplaatst en nog in uitstekende staat. Langzaam zakken we naar het zuiden en komen in Alberta waar veel olie wordt gewonnen. Overal zie je activiteiten m.b.t. olie en gas. Olie wordt hier gewonnen net als in Schonebeek met jaknikkers . Maar ook onder hoge druk. We reden vandaag op een Hw van Grande Prairie naar Grande Cache waarbij we een dieplader tegen kwamen met een platform van een boortoren. Lange files maar niemand maakt zich druk. Het is werk voor velen. Nu de US dollar hoog is komen de Amerikanen los met de grote Campers de bussen. De canadese dollar laag benzine goedkoop dus nu op naar het noorden. Houd wel in dat de campings vol zijn. We konden geen camping meer vinden in Dawson Creek waar de Alaslka Hw begint en zijn doorgereden en kwamen bij de provinciale camping Swan lake het zwanen meer. Keurige camping met allen wc maar ons huisje heeft de rest. Hier geen beesten meer die waarschijnlijk gevlucht zijn voor de olie activiteiten . Er was 1 moose maar die had de strijd waarschijnlijk verloren tegen een vrachtwagen. Donar heeft net hier zijn zegje gedaan. Morgen naar Jasper in de Rocky Mountens die we vanaf hier in de verte zien.

Groeten Jo en Anno

• 27 Juni 2017 - 07:30

Dinie:

Hoi Joke en Anno,

Wat een mooi foto's vooral de 1e kapotte band. hoe krijg je het voor elkaar. En dan de zwarte beer ende weg vol met viervoeters. Ben je het bord van Apeldoorn al tegen gekomen? Of heb je daar niet naar gezocht? Gezellig om veel dieren te zien, ze hebben daar de ruimte.
    In Jasper liggen ook nog voetstappen van ons. (grote maat, zie je zo als je goed kijkt)

De groeten in Alberta aan onze familie daar. Jullie ook de hartelijke groetjes en tot de volgende keer.

Henk en DInie

• 28 Juni 2017 - 00:35

Janny:

Mooie foto's het is of jullie op safari zijn.leuk hoor .was die band van jullie camper ? Dat is niet zo mooi .geniet van de Rocky Mountens gr

• 28 Juni 2017 - 11:22

Jan En Janny:

Hallo jo en Anno ,

Mooie foto's hoor , alles gaat goed met jullie zo te zien

We zijn benieuwd naar de foto's van de prachtige 'Rocky's' !

Hier alles okay, veel plezier nog en goede reis verder.

Gr J& J.

• 28 Juni 2017 - 18:31

Jan Rosman:

Jullie vermaken je wel, zo te lezen. Marjolein gisteren nog gesproken. Kwam iets halen. Zal ze jullie wel vertellen of laten zien